fredag 5 oktober 2012

Sommar, valar och Kanelbullens dag!

Åh i helgen ska jag utnyttja att jag slitit med skolan tidigare, planen är tre heldagar på stranden för att jobba på bränna. Det är sjukt men jag känner mig nästan blekare nu än när jag åkte från Sverige... Vädret verkar bli fantastiskt i helgen på söndag ska det bli 31 grader och det ska vara strålande sol hela tiden. 

Jag har insett att vakna upp av soluppgången även har sina nackdelar, min dygns rytm är helt sjuk. Idag är det fredag och vi är lediga från skolan, när tror ni jag vaknar då? Jo kl 6 på morgonen och kan inte somna om, så nu är klockan snart 8 och jag har redan varit ute på en joggingrunda längs med stranden. Även om det är jättehärligt just nu så märker jag det på kvällen tre kvällar i rad har jag däckat i sängen innan halv 11 fast jag egentligen velat vara vaken och se en film. Jag får nog försöka sova lite på stranden idag för att ta igen sömn för ikväll blir det troligtvis Ladies Night med några vänner och då kan man ju inte somna kl 11. 

Igår var det ju kanelbullens dag för er som missat det så jag och Tanja ställde oss och bakade kanelbullar på torrjäst och resultatet blev riktigt bra även om första satsen fick lite för lite kanel. Vi tänkte vi ska bjuda på dessa imorgon på Ladies Night de andra svenskorna blir nog överlyckliga gissar jag. 

Vi fick se en riktigt valshow i havet igår, först på förmiddagen när Tanja hade skola såg jag av en slump ett jätteplask i vattnet och sen ett till och tillslut såg jag konturen av en mörk val. Superhäftigt, jag stod nog i 10 min och tittade och messade sen Tanja som blev såå avundsjuk. Men det behövde hon inte vara för när hon kom hem på eftermiddagen fick vi en ännu bättre show. Då såg vi en val som kastade sig om och om och om igen på rygg och man såg verkligen hela valen och en av gångerna kastade den sig på sidan så vi såg konturerna av fenan och allting det var såå häftigt!!! Så havsutsikt från lägenheten är ju inte helt fel...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar