söndag 7 oktober 2012

Fantastisk helg

Gud vilken härlig helg detta blev till slut, jag har fått jobbat på min bränna alla tre dagarna som planerat. Fredagen spenderade jag på stranden med skolboken i högsta hugg. Jag var till och med för bra på att plugga för jag brände mig på ryggen eftersom jag bara läste och läste och aldrig vände mig om. Tanja skulle och fixa en sak snabbt i Southport råkade hamna på fel buss hem och var borta mycket längre än planerat så tyvärr fick jag inte mycket sällskap. Lördagen började härligt med valsafari här utanför Surfers Paradise. Innan vi ens kommit ut i havet (vi hoppade på båten i floden) så hann vi se en haj och två delfiner. Båten passerade också alla de allra lyxigaste husen i Surfers, där var en som hade köpt ett av husen bara för att ha sin helikopter där. Ja vissa har det bra!


Väl ute till havs så hittade vi direkt två valar som vi följde efter under hela turen, de kom upp var femte minut och sprutade vatten. Tyvärr så fick vi inte se en enda val kasta sig på rygg vilket var riktigt tråkigt men efter att ha smält allting var det ändå värt det valar är mäktiga och stora djur och var så vackra att titta på. En av dem kom till och med upp bara någon meter från båten. Vädret var helt fantastiskt så efter lite sushi i magen så la vi oss bara på stranden för att njuta av resten av dagen. På kvällen gick vi till den italienska restaurangen vi spanat in och åt varsin pizza som var underbart god. Den fantastiska dagen avslutade vi med en underbar pizza, vi har spanat in en italiensk restaurang länge nu så igår tog vi äntligen tag i att gå dit. Vi köpte dessutom lite rödvin och tog med oss för här har nästan alla restauranger Bring Your Own, alltså att du själv kan ta med dig det du ska dricka till restaurangen. Detta är mycket, mycket bra för en stundetplånbok kan jag lova!




Självklart kunde vi ju inte missa den hittills varmaste dagen så idag har vi solat vid poolen istället med böckerna i högsta hugg. Tyvärr så tyckte inte min mobil om att vara vid poolen, den blev lite blöt och nu är ljuset i skärmen borta.... Så jag ser nästan ingenting ens inomhus under en lampa, så är det någon som har ett tips om vad som hjälper säg till!!!

Nu blir det tacopaj och kanske ett avsnitt av Sons of Anarchy som jag och Tanja började titta på igår.

1 kommentar: