söndag 18 november 2012

En vecka full av plugg

Jag har om möjligt blivit ännu sämre på att blogga men denna veckan kan jag verkligen skylla på plugget, så mycket som jag pluggade i början av denna veckan har jag inte pluggat sen jag kom hit.

Vi hade en inlämning i Change Management där vi skulle skriva en Change Plan för ett Case som vi hade fått och 30% av vårt betyg hänger på den uppsatsen. Jag satt och noga skrev ner svaren på de fem frågorna vi fått, när jag sen hittar ett dokument med saker att tänka på innan vi lämnar in vår "Essay" börjar jag kallsvettas lite. Efter att ha läst detta dokument infinner sig panik, okej en essay har jag aldrig skrivit förr och det innebär tydligen referenslista, innehållsförteckning och en massa mer så jag ringer Sandra som har läst en kurs i detta. Hon pratar grekiska till mig och paniken infinner sig än mer, shit, en essay är lååångt ifrån något jag skrivit innan. Det är två dagar till det ska vara inlämnat och jag måste formulera om ALLT jag har skrivit.

Efter mycket plugg så känner jag att jag ska inte överarbeta det hela heller eftersom mitt betyg inte är jätteviktigt och bara jag har bra innehåll och en bra plan borde inte formatet spela jättestor roll och just då får jag ett lugnande mail från läraren att han inte är jättenoga med det hela, referenslista och framsida behövs t.ex. inte. Puh, skönt då är det bara finputsning kvar tills jag kan lämna in det.

Det andra problemet var dock att jag redan lämnat in en uppgift i skolan, den där jag utvärderade Båstads rekrytering och enligt vad Sandra lärde mig så hade varken jag eller Tanja varit i närheten av att använda rätt format enligt standarden här. Så jag var stressad över även den uppsatsen även om jag inte kunde göra mycket åt det, problemet var dock att jag inte var nöjd med den och hade bara slängt ihop den på 3 dagar så jag var inte ens nöjd med innehållet i den... Men resultatet skulle vi ju få dagen efter så jag slapp oroa mig så länge. När vi sitter i skolan nästa dag och vi får resultatet tror jag inte att det är sant, jag har fått högsta betyg på den HD, 85%. Jag hade förväntat mig 70% ungefär.... Så en riktigt bra start på dagen blev det med lite självförtroende till nästa uppsats!

En och en halv vecka kvar till min första final!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar