söndag 2 december 2012

Hett i Paradiset

Nu kommer sommaren på riktigt, värmen har stabiliserat sig kring 30 grader och jag har installerat mig på stranden. Ja vi har haft riktigt kanonväder hela helgen, helt perfekt för mig eftersom jag planerat en helg på stranden. Tre dagar i rad nu har jag legat och pressat nere vid havet för att försöka få upp den brännan jag redan borde ha haft efter att ha varit här i 3 månader. För att få igång julkänslan lite satte jag idag in lite julmusik i öronen men det fungerade inte så bra när man hörde havet i bakgrunden och kände solen steka på, ja julkänslan kommer nog inte komma förrän jag landar på Kastrup i kylan.

Tanja och Ine i partybrillorna
Jag har förstått att det har snöat hemma, att få en vit jul vore ju helt fantastiskt när jag kommer hem, jag håller tummarna! Dock kommer jag nog frysa röven av mig eftersom jag är van vid värmen, blir att inhandla en ny riktigt varm och go vinterjacka tror jag för att överleva.

Födelsedagsbarnet Jessi fick en Piñata
I fredags firade vi Jessi vår mexikanska vän som fyllt 25 det var riktigt trevligt och mysigt. Dock lite tråkigt när vi insåg att det var en av de sista festerna vi har ihop eftersom nästa helg är det finals och helgen efter det så är det alla avskedsfester och sen beger vi oss ut på äventyr eller hemåt. Dessa 12 skolveckor har flugit förbi!

 Idag på stranden insåg jag vilken fantastiskt underbar pojkvän jag har. När jag låg och pressad på stranden i 30 graders värme och egentligen hade det så bra som man bara kan ha det så kunde jag inte sluta tänka på hur fantastiskt mycket jag längtar hem till honom. Jag ligger och drömmer om hur det kommer att kännas att få krama om honom på flygplatsen, bara få sitta ner äta en god middag och dricka ett glas rött ihop, det pirrar i magen bara av tanken på det. 17 dagar kvar! <3

1 kommentar:

  1. Idag snöar det ymnigt . Det ser ut som kylan håller i sig så vi får väl hoppas att din önskan går i uppfyllelse att få snö när du kommer hem. Annars är jag av den åsikten att snö är bäst på TV och vykort.

    SvaraRadera