torsdag 29 november 2012

Sista riktiga skolveckan är över

Nu har jag skrivit min sista uppgift innan våra finals, nästa lördag har jag min första final sen är det onsdag och torsdag i veckan där efter sen är jag helt klar. Tiden har gått så fort, tolv skolveckor är till ända idag och jag har hunnit med så mycket och lärt mig så mycket. På ett halvår har jag nog aldrig lärt mig så mycket som jag har gjort här och det är tackvare underbara och engagerade lärare i kombination med vettiga uppgifter som man verkligen lär sig av. Skolan i Sverige har mycket att lära sig av Bond kan jag lova, bara att anställa lärare som brinner för ett ämne förändrar allt när man ser hur mycket de älskar det de undervisar i blir man ännu mer intresserad av det och dessutom vet de vad som man verkligen behöver lära sig. Inget jäkla skit om modeller som bara ska rabblas upp och glömmas bort här har jag äntligen fått lära mig hur vi ska använda dem och hur man kan jobba med det i framtiden.

Igår kväll var vi ute och åt Thai-mat för att fira vår mexikanska Jessi som fyllde 25, vi drack bubbel och snackade en massa skit. Imorgon blir det utgång för att fira henne ordentligt med lite fler i gänget, det ska bli riktigt kul för det är sällan man hinner träffa alla eftersom plugget är ganska tufft för de flesta just nu!

Har förresten redan börjat julklappsshoppa svårt men spännande att behöva göra det från andra sidan jorden när man inte har plats att köpa något här utan måste beställa det så det väntar hemma när man kommer hem. Hoppas att det blir bra får börja ringa lite samtal för att få hjälp att fixa det snart tror jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar