lördag 20 oktober 2012

60 avklarade 60 kvar

Jag glömde ju nämna i mitt förra inlägg att halva tiden har gått idag, ja det stämmer idag har jag och Tanja varit utomlands i 60 dagar och jag har 60 dagar kvar tills jag är hemma igen. På samma gång som tiden bara har sprungit iväg så känns det som om det var evigheter sen Victor lämnade av mig på flygplatsen. Just nu hade jag önskat att det varit lite närmre tills jag får hålla om den bästa killen igen, jag är så lyckligt lottad som har hittat honom. Jag hade på ett sätt velat stanna längre för att hinna se mer av Australien men det väger så mycket tyngre att få komma hem till honom igen. Men det kommer helt klart att bli fler resor hit i framtiden men då tillsammans med Victor. Australien är verkligen ett så fantastiskt land som så många säger. Vädret är fantastiskt, människorna är fantastiska och ja det är ganska likt Sverige förutom att de ligger lite efter i utvecklingen och vädret såklart.


För att bara ha varit iväg i 60 dagar tycker jag ändå att vi har hunnit med mycket: Singapore, Byron Bay, Coolangatta, Noosa, Cairns inklusive stora barriärrevet och regnskogen plus att vi har pluggat på heltid. Det som vi nu har framför oss är Tasmanien (nästa helg!!!), en heldag på en katamaran, konsert med Mumford & Sons, Sydney, en 10-rätters middag på en restaurang med två Michelin stjärnor och troligtvis Fraser island! Jo den sista tiden kommer nog även den att flyga iväg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar