tisdag 23 oktober 2012

Plugg, plugg och åter plugg

De som sa att det inte var jobbigt att plugga i Australien innan vi åkte kan ju kasta sig i väggen! De har inte pluggat på Bond i alla fall!!! Mitt dilemma är att jag skiter i betygen här nere jag är glad bara jag klarar kurserna eftersom betygen ändå inte kommer att synas när vi kommer hem. Men jag är ju inte van vid att plugga på det sättet, jag pluggar alltid för att få höga betyg... Hur vet man när man pluggat tillräckligt när man dessutom är i ett nytt land med nya lärare? Min och Tanjas slutsats efter att ha pratat med andra är att det är extremt lätt att klara en kurs på Bond men nästan omöjligt att få Destinction eller High Destinction. Så här sitter jag nu och försöker plugga precis lagom mycket så att jag ändå hinner njuta fullt ut av min utlandstermin.

Imorgon har jag två midterms och på torsdag en men det är ju inte bara Midterms som vi har utan på onsdag nästa vecka är det inlämning i HR där jag ska utvärdera Båstad kommuns rekrytering av bygglovhandläggare. Jag har inte börjat än och vi ska till Tasmanien i helgen, bra planering? Tror inte det va! Nästa vecka är det ytterliggare en inlämning i HR där vi ska ha gjort en detaljerad intervjuplan för valfritt jobb. Upp till allt detta har vi en Negotiation Journal att skriva och ett grupprojekt där vi ska förhandla oss till sponsorer till Movemberkampanjen på Bond. Som sagt inget av detta är svårt men ni ser ju själva, det är mycket att göra. Här kan man verkligen kalla universitetet för heltidsstudier. Kanske skulle ha valt bara 3 kurser istället...

Men till lite roligare ämnen, jag har hittat mig ett nytt nyttigt snack att ha till plugget, dadlar! Jag som hade fått för mig att jag hatade dadlar provade det i fredags på ost och vin-kvällen och är nu fast! Jag har ett spännande recept med dem dessutom som jag kommer bjuda på i jul som snacks har jag tänkt. 

Bokat bil till Tasmanien har vi äntligen fått gjort, vilket är så löjligt dyrt när man är så "små" som vi är, dubbla kostnaden hos vissa bolag om man är under 25 år. Jag är i alla fall jättespänd för att få se Tasmanien och alla vackra vyer, håller tummarna att väderleksrapporten som spår regn inte stämmer bara. Det blir en perfekt helg att unna sig efter denna tunga pluggvecka.

Nu, åter till plugget!

1 kommentar:

  1. Dadlar inlindade i bacon stekta är jättegott. Kul med Tasmanien lägg ut bilder på FB.

    SvaraRadera