lördag 20 oktober 2012

Soloresa till Sydney bokad

I torsdagskväll fick jag äntligen bokat min resa till Sydney, det var lite nervöst att bekräfta den eftersom jag åker själv, ingen att rådgöra med. Det ska blir riktigt roligt att äntligen få se Sydney det går ju inte att bo i Australien och komma hem igen utan att ha varit i Sydney! Flyget lyfter den 15e november vid lunch och sen åker jag hem igen den 17e på kvällen så jag får nästan 2 och en halv dag för att utforska Sydney på. Tanja har nu fått i uppdrag att skriva min att göra lista i Sydney vad jag måste se och vad jag kan skippa. Nu hoppas jag bara att hotellet är så fint som bilderna visade...



Igår hade vi en sån där riktigt härlig dag som börjades på stranden med plugg och sol tills vinden tog i för mycket och vi förflyttade oss hem till Sandras pool istället. På kvällen var vi 6 tjejer som hade lite ost, vin och tapas-kväll vilket blev såå lyckat. Hela bordet blev fullt med olika små-rätter så vi åt och åt och åt i flera timmar tills vi inte fick ner en tugga till. Det var alltifrån chili-oliver till ost till  tonfiskröra och  så en massa vin såklart.  Efter några timmars matkoma och tjejsnack i soffan var det dags för lite kladdkaka och kaffe med Baileys. För att avsluta vår riktigt tjejiga kväll var vi ju såklart tvungna att sätta på The Notebook så då blev det gråtkalas i soffan istället. Kvällen var så lyckad att jag inte kom i säng förrän framåt halv 5 på morgonen vilket inte var alls bra för mitt plugg eftersom gårdagen skulle vara lugn och festandet skulle vara ikväll med söndag som bakisdag... Kanske får planera om mitt partajande ikväll tyvärr för idag finns inte mycket pluggmotivation i denna kroppen kan jag säga och midtermsen närmar sig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar