fredag 12 oktober 2012

Bästa och sämst dagen i mitt liv

Resan mot Cairns började inte lovande igår när våra bussar var sena och vi fick ta taxi för att hinna med tåget. På flygplatsen fortsatte vår otur med att alla restauranger stängde kl 8 vi kom dit fem över, vrålhungriga. Vilken flygplats har inte ens ett dygnet runt öppet McDonalds ens!? Toppen på moset var att flyger var försenat. Det försenade flyget resulterade i 5 timmars sömn innan avfärden mot Barriärrevet idag.

Rädd för havet och rädd för att bli sjösjuk som jag är har jag hela veckan tittat 3 gånger om dagen så vädret ska vara bra och självklart skulle det vara det. Men vi såg själv när vi vaknade imorse att så inte var fallet och när de på båten varnade för RIKTIGT tufft väder började jag flippa ur. Dåligt väder innebär inte bas sjösjuka utan även dålig sikt... Jag tryckte i mig en omgång till med åksjuketabletter och dubblerade rekommenderad dos men tror ni det hjälpte? Nej verkligen inte!!!  I en timme satt jag och skakade i kroppen och tömde magen på innehåll. Som tur var så återfick jag energin när vi var framme och jag fick 3 fantastiska snorklingsrurer på Barriärrevet. Jag spottade en haj, massa sting rays, en sköldpadda och massa andra vackra fiskar. Så det var värt det ändå.

Nu ligger jag dock i sängen medan Tanja är ute och roar sig eftersom min kropp är helt tömd på energi det fanns inte en chans att jag skulle kunna följa med. Riktigt tråkigt är fet att inte följa med ikväll men nu ska jag sova och samla energi till imorgon!

2 kommentarer:

  1. Åh din stackare!! Modigt av dig att åka med båten ut trots allt och att du tyckte att det var värt det. Jag förstår att det hade varit en fruktansvärd besvikelse att missa den upplevelsen. Hoppas du mår bättre imorgon då.

    Tack för att du väckte mig inatt med bilden till Anders:-))

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hualigen du är som moster åksjuk fast du är modigare -jag hade aldrig vågat ut. Tip åksjuk tabletter för mig funkar super långsamt dvs om jag tar dem en el ens två timmar innan är det kris- jag måste ta dem minst tre tim innan. Ska jag ut i dåligt väder eller ex åka Helicopter blir det en på kvällen dagen innan så den är i systemet redan sedan en till innan resan.

    SvaraRadera