torsdag 11 oktober 2012

Semester

Resväskan står packad och klar där hemma nu, de andra resorna vi gjort har packningen bara bestått av en tygväska men nu ska vi flyga och vara borta hela helgen så då var det resväskans tur att följa med. Denna helgen känns det verkligen att vi ska iväg, vi ska till och med flyga. Pirret i magen har infunnit sig, nu ska vi bara klara av skoldagen innan vi beger oss hem för att hämta resväskorna och ta tåget upp till flygplatsen i Brisbane. Jag tror till och med jag glömt berätta att vi denna gången ska bo på hotell och inte hostel (YES!), det visade sig vara billigare med tanke på att frukost ingår. I like!

En helg med "semester" är precis vad jag behöver efter denna veckan. En vecka där skolan satt igång på riktigt, bara två veckor kvar till Midterms plus massa inlämningar. Samtidigt så är hemlängtan stor, kan kanske bero på att skolan är jobbig denna vecka. Jag håller inte med alla som säger att plugget i Australien är slappt, att läsa fyra ämnen är ingenting i Australien det klara man lätt. Det fick jag höra på flera håll innan jag åkte. Okej det är lätt att klara uppgifterna men det är så mycket hela tiden! Nu längtar jag hem till Sverige och tentaplugget i en vecka och slappa där emellan. Motivationen är som ni förstår noll just nu, hoppas äventyren i Cairns sätter fart på motivationen igen.

1 kommentar:

  1. Ha det så trevligt i Cairns. Om du råkar gå förbi ett Hostel som heter Caravella så vet du var jag tillbringade julen för 25 år sedan! :-)
    /Anders

    SvaraRadera