onsdag 17 oktober 2012

SVERIGE!!!

Ja just idag älskar jag Kanal 5 Play, jag sitter här i Australien men kunde ändå följa Tyskland-Sverige om än med lite störningar. De flesta andra play-kanaler har begränsat så att man inte kan se det från utlandet eftersom de bara har rättigheter i Sverige. Men inte sändningen av Tyskland-Sverige, och vilken match det var sen! Efter 30 minuter hade jag gett upp som de flesta andra men sen i andra halvlek hände det, vända 4-0 till 4-4 det ska ju inte gå mot världens bästa lag (enligt mig)! Ja jag kommer sväva runt på moln idag och hoppas att jag möter några av de tyska utbytesstudenterna så jag kan håna dem lite. För visst känns det som om Tyskland förlorade och vi vann!? BRA START PÅ DAGEN!

Även Solsidan kan vi förresten se härifrån, de har nämligen släppt begränsningen för utlandet, så varje måndag när jag har håla tittar jag senaste avsnittet. Dock var jag väldigt besviken med första avsnittet inte alls samma klass som vanligt men andra blev bättre så hoppas det fortsätter så.

Annars händer det inte så mycket här nere just nu, jag har mest en inre dialog med mig själv om att jag borde börja plugga till mina tre midterms nästa vecka, men av någon anledningen hamnar jag mer på facebook eller framför en film... Konstigt! Jag tror det beror på att två av dem får jag ta med mig böckerna till så då känns det som om man inte behöver plugga lika mycket men egentligen är det tvärtom för då måste du kunna det ännu mer ingående. Men jag tror jag måste ta och skärpa mig snart om det inte ska bli dygnet runt plugg i helgen.

Just nu håller jag också på att planerar en resa till Sydney helt själv. Alla andra ska ju stanna här efter skolan och spendera nyår i Sydney vilket innebär att jag inte har någon som vill följa med mig dit nu. Mina planer är därför att kanske ta en lyxsemester i Sydney, bo på fint hotell och så vidare i och med att det är lite tråkigt att åka själv. Ska jag unna mig eller inte... Ja jag ska försöka bestämma mig idag om det är värt det eller inte...

1 kommentar:

  1. Solsidan del två var väldigt bra tycker jag. Se den

    SvaraRadera