söndag 4 november 2012

Är man duktig så får man unna sig


Nu var ännu en helg över och vi går in i nionde skolveckan och vecka tolv börjar våra finals, ja tiden går fort nu! Helgen har varit den lugnaste på länge vilket har varit riktigt skönt. Igår var det dock utgång i Broadbeach, stor Halloweenfest för alla oss på Bond 400 biljetter släppta och på Bond går 4000  så var tionde student var där ungefär. Utklädnaden blev vampyr, enkelt och billigt efter som tiden inte riktigt fanns för att göra något riktigt bra. Jessi och Vera var här innan så vi lagade lite fajitas och gjorde oss iordning tillsammans, riktigt mysigt!

Man är inte vacker på Halloween...

Idag har jag äntligen fått shoppa! Shoppingsuget har byggts upp länge nu, jag åkte själv ut till Harbour town och strosade runt i hela fyra timmar. Lite småsaker fick följa med hem i påsar men inte allt för mycket, shoppingen här är tyvärr inte allt för bra. Antingen är det pastell eller korall färgat eller så är det surfkläder och det mesta ser ganska billigt ut. Men ibland har man tur och hittar lite snygga kläder. I mina påsar fanns det lite smycken en ny väska, en rosa tröja/kavaj och ett par löparshorts att ha i hettan här nere.
Mumford and Sons i onsdags
Ikväll har jag suttit uppe och pluggat ikapp med lite läsning för min plan för veckan är STRANDEN!!! Det känns som om det är sista veckan nu som man verkligen kommer att ha tid för det så jag ska försöka passa på men då kan man ju inte ligga och vara stressad över plugget!

Nu blir det sängen för imorgon måste jag upp tidigt och träna eftersom det inte hanns med idag, Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar