onsdag 7 november 2012

Vecka nio av tretton!

Nu har jag börjat inse hur lite tid vi har kvar här och allra särskilt innan plugget inför finalsen börjar på allvar. Så jag har bestämt mig att det är dags att börja njuta ordentligt av tiden här, jag har varit alldeles för dålig med att ligga på stranden och bara njuta. Eftersom det är mycket i skolan så  pluggar man lite hela tiden men från och med nu ska jag plugga mer intensivt så att jag har tid att sola lite också och bara njuta av det underbara vädret. Så denna veckan har jag redan njutit av solen två dagar, först i måndags utnyttjade jag vår håla och la mig vid skolan pool i två timmar och igår mötte jag upp Sandra efter skolan och låg på stranden i några timmar. Vädret igår var helt fantastiskt, lite lite vind som bara precis svalkade, inte för kallt och inte för varmt! Idag blir det däremot en lång skoldag och troligtvis en sen kväll med plugg för att komma igång på min assignment i Change Management till nästa vecka och göra klart min interview plan till HR.

Nästa vecka beger jag mig dessutom till Sydney och jag har precis fått reda på att en av tjejerna som går på Griffith ska dit precis samma dagar som jag, så jag slipper vara ensam! Det ska bli såå kul att slippa gå runt och turista helt ensam i Sydney! Dessutom planerar Tanja, hennes vänner från Helsingborg och jag att ta en trip till Byron imorgon förhoppningsvis är det bokat och klart i eftermiddag.

1 kommentar:

  1. Ja, passa på o njut för här hemma är det typisk Hallandsvinter. Regn och åter regn. Nu sticker vi snart till Nerja skall bli mellan 15 o 20 grader vilket jag är helt nöjd med. Det kanske räcker med en tröja. Arbetet kallar

    SvaraRadera