fredag 2 november 2012

Full rulle i paradiset

Vart tog den här veckan vägen? Jag kommer knappt ihåg vad jag gjort för det har gått så fort. Jag kommer i alla fall ihåg att jag har klarat mig igenom min första presentation på engelska, bara 4 minuter men det var allt lite nervöst innan ändå. Jag är faktiskt nöjd med den också, visst stakade jag mig men vad tusan det gör man ju även på svenskan. Bra har det också gått på alla midterms med högre betyg än förväntat i alla utom ett ämne. Betyg mellan 75-94% vilket känns sanslöst bra med tanke på hur mycket annat vi har hittat på under terminen som har påverkat plugget. Det ämne jag var besviken på var HR men sen visade det sig att hon hade varit tuff i rättningen allmänt så sett till hela klassen var mitt betyg riktigt bra.

Något som också kan förklara varför det är svårt att få betyg på Bond men som inte är officiellt är att de får inte ge mer än 5 personer högst betyg >85%. Jag pratade med en tjej som är härifrån och hon sa att de får inte berätta det egentligen men hon har fått reda på det för hennes lärare hade hamnat i trubbel för att ha gett för många elever bra betyg. Det känns ju bara såå gammalmodigt. Har man en bra klass måste man ju kunna ge dem bra betyg och har man en kass klass ska de ju ha dåliga betyg.


I onsdags var vi på konsert med Mumford and Sons här i Broadbeach, så bra de är! Många av deras låtar är bara helt fantastiska! 

Igår hade jag en riktig myskväll med Sandra, vi lagade god mat och såg en riktigt bra film, det var precis en sån kväll jag behövde för att bara släppa allting annat och bara njuta. Idag är det nya tag, har varit nere i gymmet och kört mitt pass för dagen och snart blir det över till Sandra för plugg vid poolen skulle jag tro. Hoppas inte det blåser för mycket...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar