tisdag 27 november 2012

Tre veckor

Om tre veckor vid den här tiden sitter jag på flygplatsen i Brisbane och väntar på att få gå på mitt flyg hem mot Sverige (overkligt). Men innan dess har jag fyra finals att skriva, den första har jag imorgon. Jag känner mig ganska säker inför den som det är just nu, jag har förberett mig väl och eftersom det är open books så har jag skrivit massa anteckningar att ta med mig in. Imorgon har jag också en stor presentation ihop med min grupp om företagsspelet som vi har spelat online, jag är nästan mer nervös inför presentationen än tentan.

Det blir att klä upp sig ordentligt imorgon också eftersom klädkoden för presentationer är riktigt strikt här. Det är kul att sitta på skolan just nu och bara titta på alla finklädda studenter eftersom det är massvis av presentationer denna veckan. Normalt sett är Australiensare väldigt vardagsklädda och har ofta mer strandkläder än vardagskläder.

Helgen har varit fantastisk med fint väder vilket innebar stranddagar. I torsdags tog vi en filmkväll för att sen tillbringa fredagen på Harbour Town där jag hittade en del fynd. Köpte en halsduk för 20kr, Nike löparskor för 580kr och tre Ralph Lauren skjortor för 300kr styck, jag var mycket nöjd när jag kom hem. När vi kom hem på kvällen var vi helt slut men Jessi, hörde av sig och var partysugen så det slutade med en utgång ändå på kvällen. Vi var inte hemma förrän halv 5 på morgonen efter en riktigt trevlig kväll. Efter den tuffa fredagen var inte pluggmotivationen på topp kan jag lova så det blev en stranddag istället och på något sätt så slutade söndagen med ytterligare en stranddag.

Så igår tog jag och Tanja tag i våra liv och stannade kvar på skolan för en riktig pluggdag, jag lyckades riktigt bra med det och efter fem timmar hade jag hunnit med mycket av det jag behövde göra inför veckan. Efter två timmar plugg idag också så är jag riktigt nöjd och vet inte riktigt vad jag ska plugga på längre.

I denna veckan har vi vår avslutande förhandling i Negotiation, vilken är fantastiskt rolig. Vi har alla blivit tilldelade en roll i en upphandling av ett flygbolag. En köpare, en säljare, en representant från facket, en från ledningen och jag och Tanja är från staten. Vi hade två timmar på oss igår och vi förhandlar just nu utanför lektionen och imorgon har vi ytterligare två timmar på oss att nå en överenskommelse. Det är massa saker att tänka på och intressen att tillmötesgå och man får verkligen använda alla saker man har lärt sig under terminen. Jag är såå spänd på hur det kommer sluta imorgon.

2 kommentarer:

  1. Jag längtar verkligen efter att du ska komma hem nu :-) kram mamma

    SvaraRadera
  2. Tre veckor det är inte klokt en blinkning så är du hemma. Jag vet att du är efterlängtad av oss alla( tom Vincent som just nu har okuperat Victors säng i stan tydligen mysigt att ligga i den tycker han. ) . Skall bli kul att höra av dig själv hur du haft det.

    SvaraRadera