onsdag 21 november 2012

Tråkigt farväl

Jag har inte riktigt fattat det än men Sandra har nu påbörjat sin resa hem mot Sverige, det känns så konstigt hon bor ju här hon var här när vi kom hit och har bott två gator bort i 3 månader. Men nu är lägenheten tom och Sandra är på Nya Zeeland, nästa gång vi ses blir i Lund, svårt att fatta men det gör att man inser att det finns ett slut på denna resan. Livet här har verkligen börjat kännas som hemma och man kommer sakna mycket av det, och allra särskilt STRÄNDERNA! Skolan börjar också dra ihop sig nu, om exakt en vecka sitter jag i skolan och skriver min första final, det känns helt galet. Det är så skönt för den är veckan innan alla andra finals börjar vilket innebär att jag har en mindre final under den veckan. Jag har dessutom fått riktigt bra självförtroende inför den eftersom jag fick högsta betyg i det ämnet på uppsatsen som jag kämpade med i förra veckan. Jag var så glad och chockad att jag bara skrek rätt ut när jag fick mailet med betyget! Nu ska vi bara ta tag i att få bra betyg i de andra ämnena också!

Gårdagen spenderade jag på stranden ihop med Sandra och Karin, det har blivit min nya tisdagstradition eftersom jag slutar redan klockan 10. Tyvärr blir det ju inget sällskap av Sandra nästa vecka men kanske Karin... På kvällen firade/sörjde vi att Sandra skulle åka hem idag så vi gjorde tapas tillsammans. Det blev såå lyckat med lax kanapéer, chilioliver, dadlar inlindade i bacon (nu har jag testat det också), brie, ädelost, vitlöksbröd, getosttoast och massa mer!

Jag har redan önskat min välkomstmiddag när jag kommer hem, det blir spätta! Fisk trodde man ju skulle vara billigt här men nej det är svindyrt, så dyrt så att vi inte har köpt det en ända gång!!! Så spätta, sallad och remouladsås står på önskelistan tillsammans med getosttoast kanske ;) Oh ja vad jag börjar sakna svensk mat nu! Men nu blir det rester från igår!

2 kommentarer:

  1. Hmm jag antar att du får mer spätta än du någonsin vill se igen :-) Alla saknar dig jätte mycket hemma. Kan du inte plugga i Florida förresten ..;-) kram moster.

    SvaraRadera
  2. Att säga hejdå är aldrig kul! Vi ses "snart" och det ser jag så mycket fram till! Grattis till högsta betyget - du är toppen! Kramar FB

    SvaraRadera